Automobily na Legendách

Každý má svou legendu. Každá doba má své legendy. Slavnost LEGENDY oslavuje všechny druhy automobilů a motocyklů. Milujeme design, techniku a svobodu, kterou nám přináší vlastnictví těchto strojů.
Daytona Sp3 03

Ferrari Daytona SP3

Nejnovější limitovaný model právě na tento totální triumf „placek“ z Maranella odkazuje. Proto dostal konečně oficiálně jméno okruhu na Floridě. Představuje rovněž třetí model tzv. Icona Series po speedsterech Monza SP1 a SP2 z roku 2018. Byl oficiálně představen na okruhu v Mugellu v rámci akce Ferrari Finali Mondiali. I on má technický základ v řadě 812.

Exotický supersport navrhl tým vedený Flaviem Manzonim, Nechali se inspirovat právě závodními klasiky 330 P3 (1966), 330 P4 (1967) a také pozdější 312 P a 512 S (1969), dále pak stroje pro Can-Am s čísly 350 (1967) a 712 (1971). Linky jsou samozřejmě agresivnější, ostřejší a modernější.

Pod kovovým krytem s centrální páteří, která zlepšuje chlazení, se nenachází turbomotor, nenajdeme tu ani žádnou elektrickou posilu. Vidlicový dvanáctiválec z 812 Competizione je tedy atmosférický, válce svírají úhel 65 stupňů. Agregát s kódem F140HC byl oproti výchozímu modifikován, takže z objemu 6496 cm3 nabízí 618 kW (840 k) v 9250 otáčkách, červené pole začíná o 250 obrátek výše. Úpravy se dotkly hlavně sání a výfuku, ojnice jsou z lehkého titanu, zhubl i klikový hřídel. Nic výkonnějšího v oblasti zážehových motorů v sériové produkci dosud Ferrari nenabídlo. Silnější už jsou jen hybridy.

Doba manuálních převodovek je v Maranellu minulostí, o přenos násobků 697 N.m v 7250 min-1 na zadní kola se stará sedmistupňová dvouspojková skříň F1, také z 812 Competizione. Nechybí samosvorný diferenciál.

„Hardware“ dokáže 4686 mm dlouhou, 2050 mm širokou a 1485 kg vážící Daytonu katapultovat z klidu na stovku za 2,85 s (ano, pro větší přesnost uvádí Ferrari oficiálně zrychlení na setiny) a na dvojnásobné tempo se střela dostane během 7,4 s. Pravda, oficiální hodnota váhy je suchá, tedy bez provozních kapalin. Což je trochu nesmysl, ale číslo prostě vypadá na papíře lépe. Na přední nápravu připadá 44 procent, na zadní 56. Maximální rychlost přesahuje 340 km/h.

FOTO: zdroj Ferrari.com

Vůz na slavnost zapůjčuje BH Securities a.s. (BHS)- investiční společnost.
Tuto ikonu designu můžete vyhrát v rámci aktivity na expozici BHS v areálu slavnosti LEGENDY 2024 (ikonu SP3 - stavebnici LEGO Technic).

Videa
DPdsWOLx_bo0

MLUEcoyXvjE0

7gkwSgdIhOc0

S7uxr4LWp640