Dallara IR-05 - Chevrolet
Závodní formule Tomáše Engeho, který se s ní účastnil v roce 2005 závodů IndyCar v USA.
Výkon motoru Chevrolet 3,6 V8 - 650 koní
Váha formule IndyCar - 710 kg
Zdroj zajímavosti a vzpomínky - Formule.cz :
Enge odstartuje do Indy 500 z 10. místa IndyCar
- Zdenda Balcar
- 16.05. 2005
"Byla to velmi dobrá jízda a jsem spokojený."
Tomáš Enge se v neděli kvalifikoval do legendárního závodu 500 mil Indianapolis, když rozhodující den dokázal dále vylepšit své maximum oválu s bohatou historií a zajistil si tak 10. místo na startu.
Původně byly plánovány kvalifikační jízdy na sobotu i neděli, první den se mělo rozhodnout o prvních jedenácti místech, druhý den pak o pořadí na 12. až 22. místě. Do hry se ale v sobotu vložilo počasí a veškeré jízdy musely být zrušeny. V neděli se tak rozhodlo o pořadí na prvních 22. místech. O pořadí rozhodnul průměr čtyř po sobě jdoucích kol, Enge při své premiéře v Indy dosáhnul průměru 226,107 mil/h a po Danice Patrickové je druhým nejlepším nováčkem.
Kvalifikační umístění: 10, vnitřní strana čtvrté řady ( v Indy stojí vozy po třech v řadě)
1. kolo: 226,111 mil/h, 39,8035 s
2. kolo: 226,175 mil/h, 39,7922 s
3. kolo: 226,084 mil/h, 39,8082 s
4. kolo: 226,057 mil/h, 39,8130 s
Průměr čtyř kol: 226,107 mil/h
Tomáš Enge: "Byla to velmi dobrá jízda a jsem spokojený. Vše proběhlo bez problémů a jsem rád, že má první kvalifikace v Indy je za mnou. Nyní můžeme hledět směrem ke konci příštího týdne a práci na nastavení vozu pro závod. Vůz byl velmi dobrý a motor Chevy je velmi silný. Trvalo mi čtyři dny, než jsem si zcela zvyknul na tuto trať a všechny čtyři zatáčky, ale spotter Tom Sneva a celý tým Panther Racing mi skvěle pomáhali.
"
Indy má speciální kvalifikační systém, odlišný od ostatních závodů Indy Racing League. Každý jezdec má k dispozici tři pokusy na zajetí čtyř kol. V případě, že ale svůj pokus dokončí a chce přesto nastoupit k dalšímu, musí si nechat smazat původní čas a začíná zase od nuly.